دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۲۶:۱۸

توافق مرسک، شل و قطرگاز

باشگاه خبری فراساحل: شرکت‎های مرسک، شل و قطرگاز برای استفاده LNG به عنوان سوخت دریایی توافق کردند. شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک، شرکت نفتی شل هلند، و قطرگاز تفاهم نامه ای برای بررسی تحولات استفاده از LNG به عنوان سوخت دریایی در منطقه خاورمیانه امضا کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، بر پایه توافق صورت گرفته میان شرکت‌های مرسک، شل، و قطرگاز، این شرکت‌ها تحولات بازارهای جدید LNG به عنوان سوخت کشتی‌های تجاری را بررسی خواهند کرد. همچنین بر این اساس شرکت Gatargas 4 که حاصل سرمایه‎گذاری مشترک Qatar Petroleum و Shell Gas است، سوخت LNG مورد نیاز برای استفاده در کشتی‎های تجاری ناوگان مرسک را فراهم خواهد کرد. رئیس هیئت مدیره قطرگاز، در مورد این تفاهم نامه گفت: "ما خلی خرسندیم که می‌توانیم استفاده از فرصت‌های ناب و جدید در بهره‌گیری از LNG قطر را ادامه دهیم و در این راه پیشرو باشیم. همچنین از همکاری با پیشروان صنعت مانند شل و مرسک برای ایجاد پتانسیل‌های جدید در بازار برای LNG قطر افتخار می‌کنیم، در همین حال این همکاری موجب ارائه سوخت جایگزین پاکتری به اپراتورهای کشتی در همه نقاط جهان می‌شود."


نیلز اندرسون، مدیرعامل مرسک نیز اظهار کرد: "همکاری میان مرسک، قطرگاز و شل گام مهمی در توسعه استفاده از LNG به عنوان سوخت دریایی است. استفاده از LNG به عنوان سوخت کشتی‎ها فرصتی برای کاهش آلایندگی و اثرات گلخانه‎ای ناوگان حمل و نقل دریایی در جهان است ." مشیل کول مدیرعامل Gatar Shell نیز گفت: "سوخت LNG جایگزین جدیدی برای کشتی‎هایی است که می‌خواهند استانداردهای آلایندگی تازه تر و محدود کننده را رعایت نمایند. در این زمینه شل با سرمایه‎گذاری‌هایی که در زیرساخت‎های اروپا و آمریکا برای استفاده LNG در حمل و نقل کرده است، پیشرو است. " وی گفت: اکنون تلاش می‎کنیم که یک هاب منطقه‌ای در خاورمیانه با همکاری قطرگاز به عنوان بزرگترین تولیدکننده LNG جهان و مرسک بزرگترین کشتیرانی جهان ایجاد کنیم."



  کد خبر : 1256
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :